vrijdag 24 augustus 2012

Een topvakantie!

Wat is de meest fascinerende plek op een camping?
Het toiletgebouw!! ...Precies!!

Daar bruist en borrelt het letterlijk en figuurlijk de hele dag!

Onze tent stond in een gezellig duinpannetje vlakbij Toiletgebouw 6.
Ja! wij waren op een mega-camping.
En bij een mega-camping hoort een mega-toiletgebouw. En die zijn echt het leukst want er gebeurt van alles...


TG6


Gelukkig ben ik gezegend met 2 meiden in de leeftijd van 3 en 5. De leeftijd dat je al wel zindelijk bent maar het na een glaasje ranja toch echt op een holletje moet zetten..  Tel daar bij op dat het mooi weer was, er veel gedronken moest worden, de meiden dol (!) zijn op kletspraatjes, je ook nog moet afwassen en douchen in zo'n hok en je kunt tot geen andere conclusie komen dan dat wij veel kostbare vakantietijd hebben doorgebracht in TG6. Als je er een studie van menselijk gedrag van maakt is dit geen straf. Nog sterker de pret begon vaak al op de weg er naar toe!

Een pluspunt inzake deze fascinatie is dat ik makkelijk mee ga '... met de flow'.
Een keer plassen en mijn hygiënische blik is totaal aangepast.
Ook je gevoel voor decorum moet je heel snel wijzigen anders maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.
En alsjeblieft... ga niet nadenken! Zo gauw je dit in een onbewaakt ogenblik, in een nog dromerige ontwaakstand of in een vlaag van ontspanning namelijk toch gaat doen, ga je je ineens dingen afvragen als     'Wat drijft daar nou?' of  'Hoeveel vrouwen zouden dit toilet nou bezoeken per uur' en dat zijn vragen die ten alle tijden voorkomen dienen te worden!

Ook moet je niet bang zijn voor een persoonlijk schandaaltje. Helemaal met kleine kinderen kom je vroeger of later in een situatie die je graag had overgeslagen. Je overleeft het nog wel als je jongste dochter tijdens een afwasje schreeuwt; 'Mama ik ben klaar met poehoepen!!' Gênanter wordt het als je trotse oudste dochter demonstreert dat ze best-wel-zelf het slot van de w.c kan open maken.. in jouw toilet.. met de deur wagenwijd open..  met je broek nog op de enkels..

Je moet maar zo denken.. wie het laatst lacht, lacht het best!
Je wraak zal zoet zijn door 's avonds je tandenpoetsende medemens '... nog een prettige avond!'  toe te wensen.  9 van de 10 keer word je getrakteerd op een verstrooide 'Ja wahtrasta!'  terwijl het schuim wanhopig moet worden tegengehouden. Met een grijns van oor tot oor kun je dan naar de tent terug lopen.

Ik heb genoten deze zomer van de oma in badstoffen pyama die naast mij haar tanden aan het poetsen was...in haar hand! Ik heb me verbaasd over de meiden van een jaar of 16 die met beauty-casen groter dan mijn boodschappentas voor de spiegel stonden. Ik heb hardop gelachen met mannen die wedstrijdje afwassen deden. Ik heb gebiologeerd voor het mededelingenbord gestaan om alle dagelijks variërende briefjes te lezen (Help! Van wie mogen wij Kolonisten van Catan lenen? We vervelen ons te pletter! Welke Aso heeft mijn nieuwe bikini van de waslijn gestolen? Ik lak nagels! 50 cent voor handen of voeten, veel kleurtjes beschikbaar!) Ik was vertederd door het gegiechel van meiden met beginnende borstjes. Ik bleef schateren om mensen die met een brandende zaklantaarn op het hoofd de w.c uit kwamen en ik heb innerlijk staan juichen bij de aanblik van een puber, met het gezicht op onweer, die onder de handblower haar afwas aan het drogen was..
 
Ik heb een topvakantie gehad!