dinsdag 8 oktober 2013

Sorry

Dag meneer,


Onze wegen werden nogal abrupt gescheiden vanmorgen, letterlijk. Vandaar dat ik van deze gelegenheid gebruik maak om u mijn verontschuldigen aan te bieden.
Het spijt me vreselijk dat mijn route toevallig rechtdoor liep waardoor u, in uw mooie Jaguar XFs, achter mij kwam te rijden. U heeft uw bolide vast zorgvuldig uitgekozen. Het moet een extreem naar gevoel geven om zelf zoveel geld en moeite te investeren in een prachtige wagen om dan vervolgens voor kilometers uitzicht te hebben op een ordinaire blauwe gezinsbak.
En toen moest u ook nog op de rem.  Omdat de auto, die dan weer voor de mijne reed,  ging afslaan. Een man van uw kaliber! U laat zich natuurlijk nooit iets vertellen!  En nu moest u ineens gas terug nemen omdat ik, in mijn bekrompen karretje, dat voor u bepaalde.
Het had niet mogen gebeuren.
Ik heb er dan ook alleen maar begrip  voor dat u bijna uit uw stropdas plofte toen u 500 meter  verder alweer achter mijn kleinzielige autootje moest stoppen. Als er een andere manier was geweest om de langsrazende trein te ontwijken had ik voor die oplossing gekozen.
Neemt u dat maar van mij aan!
Ik durf dan ook namens het voltallige verkeer van de N860 te zeggen dat niemand er bezwaar tegen had dat u, met alle PK's die u in u had, mij in ging halen. Een man met uw status en aanzien heeft uw verplichtingen te vervullen. En voor zoveel plichtsbesef wil ik best hard op de rem. Ook onze tegenligger was diep onder de indruk van uw werklust. Ik las het in zijn grote ogen.
Er rest mij dan ook niets anders dan te hopen op mogelijke consideratie van uw kant. U moet het een parttime lid van de middenklasse van deze maatschappij maar niet al te kwalijk nemen.
Ik hoop van ganser harte dat u, en uw middelvinger,  nog op tijd waren voor uw afspraak.

Hoogachtend en met vriendelijke groeten,

Paulien Bouma